Jaké bude téma další přednášky?
Je účast na následující přednášce povinná pro úspěšné ukončení kurzu?
A kdy je úvodní víkendovka?


Odpověď na tyto a podobné otázky v budoucnu najdeš v harmonogramu kurzu na této stránce. Pořadí přednášek a akcí ve zveřejněném harmonogramu bereme jako závazné, průběhu kurzu však může být přizpůsoben aktuální situaci (např. koroně či podobným zásahům shůry), za chodu proto může dojít k mírným organizačním změnám. O nich budeš včas informován.

Přesný harmonogram letošního běhu zatím nemáme k dispozici, pro představu přikládáme harmonogram loňského kurzu. Jedno je ovšem jisté, a to termín zahajovací přednášky! Ta proběhne 5. října 2020 na ústředí Hnutí Brontosaurus na Hvězdové 10 (mrkni na FB událost).



Témata vybraných přednášek

Abys sis mohl lépe představit náplň jednotlivých přednášek, vytvořili jsme seznam těch nejzákladnějších i s jejich stručným obsahem.

Zahajovací přednáška
Vítej! Představuje se Ti celý organizátorský tým. Na zahajovací přednášce se dozvíš všechny důležité informace o kurzu. Budeš mít prostor pro otázky i pro seznámení s ostatními účastníky. Máme přichystáno také pár aktivit a her. Nemůžeme přece začít jenom teorií!

Zážitková pedagogika
Chceš, aby si účastníci z Tvých akcí odnesli silné zážitky s přesahem do jejich života? Aby pro ně programy byly nejenom hravé, ale zároveň rozvojové? Skvělé, to by se Ti mohly hodit principy zážitkové pedagogiky. V čem tkví její myšlenky? A jaké metody používá?

Práce se skupinou I & II
Seznamky, icebreakery, dynamicsy, důvěrovky. Různé typy her, ale jaké jsou mezi nimi rozdíly? Kdy aplikovat dynamics a kdy rozhodně do programu nezařadit důvěrovku? Na vyjmenované základní typy her pro práci s účastnickou skupinou se podíváme pod drobnohledem. Druhá z přednášek ze série se zaměří více na skupinu jako takovou. Skupina lidí, ať už účastníků či organizátorů, je vždy jako živý organismus, se kterým je potřeba umět zacházet. Seznámíme se s pár radami a triky, jak skupinu rozproudit, stmelit či využít aktuální atmosféry mezi účastníky.

Organizátorský tým
Stejně jako účastníci, i organizátoři na akci fungují jako skupina. Aby v týmu vše šlapalo, je dobré vědět, koho v týmu potřebuješ, či Ti snad v týmu někdo neschází. Jaké role můžou v týmu jednotliví organizátoři zaujmout? A jak vytvořit tu správnou organizátorskou chemii?

Příprava a realizace akce
V týmu zavládlo nadšení. Jo, budeme organizovat! Ale… do čeho jsme se to vlastně pustili? Vyvstala spousta starostí: výběr data a lokality, průzkum objektu, komunikace s účastníky… Jak na to? Dozvíš se, v jakém pořadí úkoly související s realizací akce ideálně řešit, na co si dát pozor a na co rozhodně nezapomenout před akcí ani po akci samotné.

Propagace
Jak zajistím, aby na akci přijeli ti správní lidé? Jaké prostředky můžu k propagaci využít? A jak nejlépe propagaci načasovat, aby na akci nepřijeli jen tři účastníci? Pronikni do světa propagačních triků a zajisti, aby Tvé akce nikdy neunikly Tvým vysněným účastníkům.

Dramaturgie zážitkové akce I & II
Poskládat program zážitkové akce je umění. Provázat jednotlivé bloky, aby směřovaly k určenému cíli, nesly myšlenku a navíc byly propojeny příběhem a motivem… to není jen tak! Dozvíš se, jaké dramaturgické principy při přípravě akce aplikovat, abys vyjmenovaných vlastností akce dosáhl.

Uvádění her
Účastníci na Tebe koukají a čekají na pokyny. Stojíš před nimi a rozmýšlíš, odkud popis hry začít. Co vlastně účastníkům říct? Jak je dobře motivovat ke hře, co říct a neříct v pravidlech? Je potřeba hru nějak oficiálně ukončovat? A je vůbec možné se na uvádění her připravit?

Leadership a vedení týmu
Jakým způsobem vést skupinku organizátorů, aby fungovala jako tým? Jak motivovat, jak dodržet časový plán, jak udělat z velkého a složitého úkolu zábavu a radost? Co je Tvou kompetencí v roli leadera, za co jsi zodpovědný a co můžeš naopak bez obav delegovat na svůj tým?

Reflexe a zpětná vazba
Bez zpětného ohlédnutí za prožitými programovými bloky a uspořádání myšlenek bychom si ze zážitkové akce s největší pravděpodobností mnoho neodnesli. Právě uvědomění si prožitých okamžiků a jejich formulace jsou klíčovým nástrojem zážitkové pedagogiky. Jak účastníky správně vést reflektivními programy a jak je správně dovést k zamýšlené myšlence či poznání? Techniky reflexe a zpětné vazby si během přednášky sám vyzkoušíš.